2014. február 2., vasárnap

Neil Gaiman: Csillagpor

A filmet már kétszer láttam, nemrég pedig elolvastam a könyvet is. 







Mindig szeretek olyan filmet nézni amit már olvastam könyvben, vagy olyan könyvet olvasni amit már láttam filmben. Ilyenkor mindig jobban figyelek és összehasonlítom a két művet. Ebben az esetben a filmet láttam előbb, nem is olyan régen, karácsonykor adták a tv-ben, így egészen friss emlékem volt róla. Azonban már az első néhány oldal után világos lett számomra, hogy itt alig lesz mit összehasonlítani, ami nem baj, mert így végül ugyanazt a történetet két elmondásban láttam. :)



A Csillagpor egy tündérmese, amiben sok hagyományos elem is megjelenik, mint például a boszorkányok, az állattá varázsolt emberek, egy fiatal, szegény fiú és egy elérhetetlen lány, na meg a hullócsillag. A jók és a rosszak versenyeznek, és persze a szerelem viszi előre a történetet. 

A főhős, Tristran, elindul egy ismeretlen világba, ahol sokkal jobban boldogul, mint hitte volna. Egy hullócsillagot keres, amit egy lánynak ígért oda a faluban. Útja során sok furcsasággal találkozik, de valahogy mindenki segíti őt. Persze nem csak ő keresi a hullócsillagot, ami abban a világban nem mi, sokkal inkább ki, hanem boszorkányok is, akik az örök fiatalság miatt szeretnék megszerezni a csillag szívét. Na meg ott vannak a király még élő fiai is, akik nem kifejezetten a csillagot szeretnék, hanem az őt eltaláló medált megtalálni. A keresés, kutatás, utazás, verseny az ellenfelekkel, az idővel egy idegen világban rengeteg izgalmat ígér az olvasónak.


A könyv borítója gyönyörű, már ezért is érdemes kézbe venni ezt a példányt. :) 


"Neil Gaiman könyve is úgy kezdődik, ahogyan a legjobb történetek általában: egy fiúval, egy lánnyal meg egy beteljesületlen szerelemmel. De aztán egyáltalán nem úgy folytatódik, ahogyan a mesék folytatódni szoktak. Neil Gaiman ezzel a regényével is bebizonyítja, hogy nem véletlenül tartják őt a modern fantasy egyik legnagyobb alakjának."


Szerintem nem láttam még olyan filmet, ami vetekszik az alapjául szolgáló könyvvel, de itt lemerem írni, hogy már-már jobb is. Az a baj, hogy a könyv és a film emlékei annyira keverednek a fejemben, hogy hirtelen nem tudom mit melyikben láttam, olvastam. :D 

Nem is bonyolítanám tovább, a könyv remek  és nem hosszú, egy délután kiolvasható és csak ajánlani tudom ha egy kicsit fantáziadúsabb romantikus történetet olvasnátok! :)


A Csillagpor az Agave gondozásában jelent meg, és az oldalukról meg is tudjátok rendelni.




Láttátok a filmet? Olvastátok a könyvet? Mi a véleményetek róla? 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése