2014. június 19., csütörtök

Mit jelentenek a számok a hajfestékek dobozán?

Még nem is meséltem a június 7-i L'Oréal hajfestés workshop-ról. Habár az előző blogger napra is meghívást kaptam, sajnos nem tudtam elmenni, így most jártam első ízben a "főhadiszálláson". :) Picit korán érkeztem, de nem voltam ezzel egyedül, jó pár lány toporgott már az ajtóban. :) Az emeleten vártak már minket, pogácsával, és életmentő kávéval és sok érdekes információval.

A hajfestékek működéséről is írok egy kicsit, de annál fontosabbnak tartom megemlíteni, hogy mit is jelentenek azok a számok a dobozon. Én nem tudtam eddig, mindig csak szín és fantázianév alapján választottam festéket, párszor jól meg is szívtam. Ezért mindenképp szeretném megosztani veled ezt az infót, hogy te ne járj úgy, mint én. Olvasd tovább a bejegyzést. :)






A L'Oréal hajfestési ágazata egészen 1910-ig nyúlik vissza, amikor is Eugene Schueller megalapította a Hajra Ártalmatlan Francia Hajfesték Rt.-t. Nem vicc, ez volt a neve. :) Hogy miért? Azért, mert akkoriban még nagyon-nagyon gyerekcipőben járt a hajfestés és szó szerint minden egyes hajszínváltás kísérletezés volt. Ugyanis, ha nem az előírt ideig volt a hajon a festék, hanem akár 1 perccel tovább, vagy kicsivel több festék került fel, akkor már zöld lett a végeredmény! :D Az első hajszínező 1952-ben látott napvilágot. 



A hajszál egy bonyolult szerkezet, nem is hinnéd, mennyi része van és több életszakasza. Ami látszódik a hajból, az már egy élettelen rész. Ezért nagyon fontos, hogy ha probléma adódik a hajaddal, akkor először is belülről kell elkezdened táplálni, vagyis nem elég, ha hajbalzsamot teszel rá, hanem meg kell próbálni úgy étkezni, hogy minél több vitamin jusson a szervezetedbe. Azonban a hajhullás természetes folyamat. Egy hajszál aktív élettartama olyan 6-7 év, ezalatt váltakozik a növekedési és a pihenési fázis, majd kihullik.

Nézzük, hogy néz ki egy darab hajszál. Képzelj el egy cserepes tetőt, ahogy a cserepek fedik egymást. A hajszálon is vannak ilyen "cserepek", kutikuláknak hívják. Ezek védenek a külső káros behatások ellen. Ha vizes a hajad, akkor ezek felemelkednek, így ilyenkor könnyen bejut pl. az UV sugárzás is! A hajfesték is így jut be és változtatja meg a haj pigmentjeinek színét. 

Na, a rövid tudományos írás után, most nézzük a számokat. A legfontosabb, hogy az alap hajszíneket egy 10-es skálán osztották be a tudósok. 1-10-ig világosodik a skála, tehát a természetes hajad fekete, akkor a te hajszíned 1-es számú. Ha nagyon világosbarna a hajad, akkor a közepéhez lehetsz közel, vagyis az 5-ös számhoz. Jó tudni, hogy a saját hajszíned milyen számú, érdemes megkérdezni egy fodrászt. Ugyanis ez a szám az első a hajfestékek dobozán. Ha 5-ös vagy és veszel egy 304-es számú festéket, akkor a végeredmény nagyon sötét lesz, hiába mosolyog a képen egy világosbarna hajú modell. 




A többi szám árnyalatot jelent. Erről van egy képem, de le is írom. Hideg árnyalatok: 1 - hamvas (kék), 2 - irizáló (opál). Meleg árnyalatok: 3 - arany (sárga), 4 - réz (narancs), 5 - mahagóni (narancs-vörös), 6 - vörös (piros). 




Én most az 503-as Tejcsokoládé Casting Creme Gloss-t használtam legutóbb, ami tehát a skála közepén helyezkedik el, amilyen az én hajam természetes színe és kap mellé egy enyhe arany árnyalatot. Léteznek több árnyalatos festékek is, ilyen például egy 934-es festék. Mindig az a plusz árnyalat lesz az erősebb, aminek a száma előrébb van. Tehát a 934-es festék egy világos szőke, rezes arany árnyalattal, de egy 943-as már világos szőke, aranyos réz árnyalattal.

Szerintem ha ezeket a számokat tudod, akkor nagyon nem nyúlhatsz mellé. Ha soha nem festetted még a hajad, de kipróbálnál egy új színt, de még ennek ellenére is bizonytalan vagy, akkor pedig bátran ajánlom neked a L'Oréal Casting Creme Gloss tartós hajszínkrémet, aminek a neve is mutatja, nem festék. 28 hajmosás alatt kikopik, szóval ha esetleg a suli miatt nem festheted a hajad, akkor nem kell aggódnod, mert az évnyitóig simán lekopik. :)




Én is használtam már egyébként ezt a hajszínkrémet, nem is egyszer. Amit imádok benne, az az, hogy szörnyen egyszerű használni. Nem kell külön keverőtál hozzá, nem kell ecsettel pepecselni, nem csöpög, tényleg nagyon könnyű dolgozni vele. Pár napja festettem be a hajam a Tejcsokoládé színnel, és ez most nagyon tetszik, és végre megvilágosodtam azzal kapcsolatban, hogy mit rejtenek a számok a dobozokon. Remélem, hogy neked is segítségedre voltam és bátrabban válogatsz majd a festékek között. :)


A L'Oréal hétfőn indított egy szuper játékot, amiről a tegnapi bejegyzésben írtam. Valamint ugyanabban a posztban én is indítottam egy játékot, melyben 3 darab 7034-es számú, Fahéj fantázianevű Casting Créme Gloss talál majd gazdára! :)
A részletekért kattints ide: Nyereményjáték 




Te fested a hajad?
Milyen festéket használsz?
Volt már olyan, hogy elégedetlen voltál az eredménnyel?
Ha nem fested a hajad, akkor miért nem? 








4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó helyeken jársz! :) Szuper lett a bejegyzés, biztos figyelni fogom most már a számokat!

    VálaszTörlés
  2. Én nem bízom a bolti festékekben, hajszínezőkben stb., mert sajnos sokszor előfordul, hogy tök más lesz az eredmény, mint ami a dobozon szerepel vagy, amit vársz :S úgy hogy bár kifizetődőbb lenne magamnak csinálni, de a fodrász a biztosabb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy a fodrász nem nagyon ronthatja el a hajad. :)

      Törlés